TIME.mk

ВЕСТИ

NEWS

Saturday, May 16 at 19:00h - May 30 at 20:00h

Already started

Bitef teatar

Skver Mire Trailović br. 1, 11108 Belgrad

GUESTS

0going
71interested

Details


16, 23 i 30. maj 2020.

Nastavimo iz početka
TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA

https://www.youtube.com/channel/UC1JapT4WrKEe-KKnhfuDPkw
Od 19.00 sati

U toku maja meseca, posle veoma uspešnog izdanja digitalnog Filozofskog teatra, Bitef teatar će realizovati novu seriju razgovora, ovoga puta vezanih za savremenu plesnu scenu, pod nazivom Nastavimo iz početka – TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA. 

U ovim razgovorima gosti će odgovarati na pitanja vezana za trenutnu situaciju u sferi plesa, performansa ali i šire, na polju kulture i umetnosti. Razmatraće se i moguće perspektive, u kom pravcu možemo ili bi trebalo da se krećemo, i koji su mehanizmi borbe za bolje uslove rada umetnika na nezavisnoj pozorišnoj sceni. Takođe, sagovornici će pokušati da detektuju šta je to novo uzbudljivo, bitefovsko na evropskoj pozorišnoj sceni.

Ovi razgovori emitovaće se na youtube kanalu Bitef teatra jednom nedeljno u formi jednosatne emisije, u kojoj učestvuju tri umetnika ili teoretičara koji žive i rade u Srbiji, Berlinu, Zagrebu, Štokholmu, Amsterdamu, Ljubljani… 

Prvi razgovor biće emitovan u subotu 16. maja u 19 sati na youtube kanalu Bitef teatra u kome će učestvovati Dunja Jocić, koreografkinja koja živi i radi u Amsterdamu, Saša Božić, dramaturg i pozorišni reditelj iz Zagreba i Isidora Stanišić, koreografkinja, izvođačica i pedagošknja savremene igre iz Beograda. 

Razgovori će gledaocima biti dostupni i nakon prvog emitovanja, i biće sačuvani u arhivi Bitef teatra, kao važno svedočanstvo o jednom specifičnom društvenom periodu i okolnostima koje su donele velika iskušenja umetnicima u njihovom radu i stvaralaštvu.

UČESNICI/E:

Dunja Jocić, koreografkinja

Rođena je u Beogradu 1978. godine. Bila je vicešampionka u ritmičkoj gimnastici i članica Jugoslovenskog Olimpiskog tima. Završila je Srednju baletsku školu Lujo Davičo 1998. godine, a potom diplomirala na Plesnoj akademiji u Roterdamu / Rotterdam Dance Academy (Holandija).

Dunja Jocić je igrala u prestižnim plesnim kompanijama poput Club Guy and Roni, Emio Greco (Holandija) i Ballet du Nord (Francuska), između ostalih.
 
Za plesno izvođenje u predstavi Midnight Rising u trupi Club Guy and Roni, Dunja Jocić je bila nominovana za nagradu Golden Swan 2013. godine.

Paralelno sa igračkom karijerom sarađivala je sa rediteljem Nikolom Zavišićem kao koreografkinja u produkcijama u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, Narodnom pozorištu u Beogradu i Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. 

2007. godine kreirala je svoj prvi kratki plesni komad No flowers please, i osvojila Prvu nagradu, Nagradu publike i Specijalnu nagradu za inovativnost na Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu. 2012. godine postavlja svoj prvi celovečernji komad Not Me, a iste godine kreira Sonete za Bitef dance kompaniju u Beogradu.

Autorka je, sa velikim uspehom igranih i nagrađivanih plesnih filmova Mirroring i Bird, koji su prikazivani na brojnim svetskim festivalima. 

2015. kreira plesni komad Don't talk to me in my sleep, 2017. predstavu Terra Incognita, a potom multimedijalni plesni komad La Mode, postavljen za Spellbound Contemporary Ballet u Rimu. 

Iste godine dobila je BNG Bank Dance Prize za Izuzetan talenat.

Dunja Jocić živi i radi u Amsterdamu.


Saša Božić, dramaturg i pozirišni reditelj. Rođen je 1979. godine u Vinkovcima.

Diplomirao je pozorišnu režiju i radiofoniju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Tokom studija kao dramaturg sarađuje sa brojnim priznatim koreografima/kinjama savremenog pleas, kao što su Isabele Schaad i Simone Aughterloney (Nemačka), Francesca Scavette (Norveška), Martine Pisani (Francuska) i Dalija Aćin (Srbija). Potpisuje dramaturgiju za nagrađivane predstave poput Ogoljeno i Nos Vamos a ver, a za zajednički projekat s beogradskom umetnicom Dalijom Aćin Handle with a great care nagrađen je prvom nagradom Jardin d' Europe, na jednom od najprestižnijih evropskih festivala ImPulsTanz u Beču 2008. godine.

Njegovi projekti predstavljeni su na Eurokazu, BITEF-u, Transeuropa festival-u, a sarađuje sa evropskim pozorišnim kućama Hebbel am Ufer (Nemačka), Kaaitheatre (Belgija), Pact Zollverein i Gessnerale (Švajcarska)… Sa Barbarom Matijević vodi nezavisnu pozorišnu trupu de facto. Vrlo uspešno sarađuje sa Ksenijom Zec na brojnim pozorišnim predstavama. Režira zapažena ostvarenja, dramu Ranka Marinkovića Glorija u Teatru &TD sa Natašom Dangubić u naslovnoj ulozi i predstavu Nosferatu u produkciji trupe de facto, dance lab collective i Teatra &TD.

Godine 2012. prvi put sarađuje sa prestižnim Dubrovačkim ljetnim igrama gde postavlja autorski rad Skup: igre, koji se bavio sećanjima publike na kultnu predstavu Skup u režiji Koste Spaića.

Docent je na Katedri scenskog pokreta pri Odsjeku glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

Pomoćnik je selektorke Dubrovačkih ljetnih igara za dramski program.


Isidora Stanišić, koreografkinja

Rođena je 1975. godine u Beogradu. Završila je Baletsku školu Lujo Davičo u Beogradu, a potom se usavršavala u inostranstvu kao stipendistkinja Nacionalnog koreografskog centra u Monpeljeu (Chentre Choreographique National in Montpellier), VEB DANS-a u Beču (Dance WEB programme for contemporary dancers and choreographers in Vienna) i Gete Instituta (Goethe-Institut) za Global Dans u Diseldorfu (Global Dance, Düsseldorf).

Osnovne akademske studije u polju koreografije završila je na Institutu za umetničku igru u Beogradu gde je diplomirala sa najvišom  ocenom, a trenutno je u fazi izrade master rada za zvanje master religiolog na interdisciplinarnim studijama Univerziteta u Beogradu. 

Radi kao pedagog savremene igre u Baletskoj školi Lujo Davičo i Bitef dens kompaniji. 

Ostvaruje autorske plesne predstave i sarađuje sa pozorišnim rediteljima na kreiranju scenskog pokreta. Njene predstave gostovale su na brojnim festivalima u zemlji i inostranstvu, gde je držala i radionice plesa i pokreta kako za igrače tako i za glumce. Kao igrač, u februaru ove godine, izvela je svoj autorski performans Nothing can go wrong u Kulturnom centru Srbije u Parizu. 

Kao koreograf nagrađena je na Festivalu koreografskih minijatura - laureat. Dobitnica je Nagrade Dimitrije Parlić za izvođački i koreografski doprinos, kao i Specijalne nagrade za inovativnost za koreografiju predstave Grad u produkciji Bitef teatra, (obe dodeljuje Udruženje baletskih umetnika Srbije - UBUS). Parlićevu nagradu dobila je i 2018. za predstavu Prostor za revoluciju u produkciji Bitef teatra. Dobitnica je Zlatne značke, nagrade koju dodeljuje Kulturno prosvetna zajednica - KPZ Srbije. 

Njeni učenici nagrađivani su na svetskim plesnim takmičenjima,

*Termini kojima su u ovom tekstu označeni položaji, profesije, odnosno zanimanja, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose.